skip to content
  • it
UNIVERSITÀ DEGLI STUDI
DEL SANNIO   Benevento
 

Pubblicazioni

Contatti

2018
Riviezzo, A., and A.. GAROFANO, "Accessing external networks: the role of firm's resources and entrepreneurial orientation", INTERNATIONAL JOURNAL OF ENTREPRENEURSHIP AND SMALL BUSINESS, vol. 34, issue 1, 2018.
Napolitano, M.. R., A. Riviezzo, and A.. GAROFANO, Heritage Marketing. Come aprire lo scrigno e trovare un tesoro, , NAPOLI, Editoriale Scientifica, 2018.
2017
Riviezzo, A., "Assembling the puzzle: the need to assess both the internal and external side of corporate entrepreneurship", The Emergence ofEntrepreneurialBehaviour. Intention, Education and Orientation, Cheltenham, Edward Elgar Publishing, Inc., pp. 199–222, 2017.
Riviezzo, A., F.. Linan, and N. M. R, "Assessing the Entrepreneurial Orientation of University Departments. A comparative study between Italy and Spain", Entrepreneurial Universities. Exploring the Academic and Innovation Dimensions of Entrepreneurship in Higher Education, Cham, Springer International Publishing, pp. 35–46, 2017.
GAROFANO, A.., A. Riviezzo, and M.. R. Napolitano, "From industrial heritage to living industry tourism. An explorative study in Italy", Proceedings book II International Conference on Tourism Dynamics and Trends, Universidad de Sevilla, 26-29 June 2017, pp. 209–230, 2017.
GAROFANO, A.., A. Riviezzo, and M.. R. Napolitano, "Heritage marketing nelle imprese longeve italiane: una visione processuale", Proceedings XIV Convegno annuale della Società Italiana Marketing: “Il Marketing di successo. Imprese, enti e persone”, Università degli Studi di Bergamo, Bergamo, 26-27 Ottobre 2017, 2017.
Napolitano, M.. R., A.. GAROFANO, and A. Riviezzo, "Il ruolo del marketing nelle imprese 3M. I tratti distintivi dell’orientamento al mercato", Il mestiere di crescere. Strategie e performance delle medie imprese industriali nel Mezzogiorno, NAPOLI, Editoriale Scientifica, pp. 203–236, 2017.
Riviezzo, A., A.. GAROFANO, and N. M. R, "Il ruolo del marketing nelle imprese 3M. Intensità e antecedenti dell’orientamento al mercato", Il mestiere di crescere. Strategie e performance delle medie imprese industriali nel Mezzogiorno, Napoli, Editoriale scientifica, pp. 237–259, 2017.
Riviezzo, A., "Linking SMEs’ strategic orientation and international performance: insights from an empirical investigation in Italy", The Emergence of Entrepreneurial Behaviour. Intention, Education and Orientation, Cheltenham, Edward Elgar Publishing, Inc., pp. 223–259, 2017.
Riviezzo, A., A.. GAROFANO, J.. GRANATA, and S.. KAKAVAND, "Using terroir to exploit local identity and cultural heritage in marketing strategies: An exploratory study among Italian and French wine producers", PLACE BRANDING AND PUBLIC DIPLOMACY, vol. 13, 2, pp. 136–149, 2017.
2016
Riviezzo, A., A. GAROFANO, and MR. NAPOLITANO, "Heritage Marketing: una possibilità davvero sfruttata dalle imprese storiche italiane?", Proceedings XIII Convegno annuale della Società Italiana Marketing: “Marketing & Retail nei mercati che cambiano”, Università di Cassino e del Lazio Meridionale, Cassino, 20-21 Ottobre 2016, 2016.
Riviezzo, A., A.. GAROFANO, and N. M. R, "Il tempo è lo specchio dell’eternità”. Strategie e strumenti di heritage marketing nelle imprese longeve italiane", IL CAPITALE CULTURALE, vol. XIII, pp. 497–523, 2016.
GAROFANO, A., and A. Riviezzo, "Il terroir come leva per valorizzare l’identità culturale locale. Un’indagine tra i produttori vitivinicoli del Sannio", Cultural Heritage e Made in Italy. Casi ed esperienze di marketing internazionale, NAPOLI, Editoriale Scientifica, pp. 251–274, 2016.
Riviezzo, A., A. GAROFANO, and M.. R. Napolitano, "Market orientation: how to assess it? An empirical investigation within Italian medium-sized firms", Conference Proceedings “15th International Marketing Trends Conference”, Venezia, 21-23 Gennaio, 2016.
Riviezzo, A., A.. GAROFANO, A.. D'AVINO, and M.. R. Napolitano, "Old soul, young spirit. Assessing entrepreneurial orientation within long-lived firms", Conference Proceedings 15th International Entrepreneurship Forum (IEF) Conference: “The Globalisation and Internationalisation of SMEs and New Ventures”, Venezia, 14-16 Dicembre 2016, vol. 2: Research and Reflective Papers, pp. 374–383. ISSN 2222 - 7318, 2016.
2015
Riviezzo, A., A. GAROFANO, V. Marino, and MR. NAPOLITANO, "“C’era una volta…”. Racconti d’imprese storiche della manifattura campana", SINERGIE, vol. Vol. 33, pp. 81–103, 2015.
Riviezzo, A., MR. NAPOLITANO, and A. GAROFANO, "From words to deeds: are Italian universities changing their discursive practices to promote entrepreneurship?", Developing, shaping and growing entrepreneurship, cheltenham, Edgar Elgar Publishing Ltd, pp. 126–153, 2015.
Riviezzo, A., A. GAROFANO, and MR. NAPOLITANO, "“Il tempo è lo specchio dell’eternità”. Strategie e strumenti di heritage marketing nelle imprese longeve italiane", Proceedings del XXVII Convegno annuale di Sinergie “Heritage, management e impresa: quali sinergie?” Termoli, 9-10 Luglio 2015, Università degli Studi del Molise – Sede di Termoli, VERONA, cueim-SINERGIE, pp. 57–73, 2015.
DE NISCO, A.., A. Riviezzo, and MR. NAPOLITANO, "An Importance-Performance Analysis of tourist satisfaction at destination level: evidence from Campania (Italy)", EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM RESEARCH, vol. 10, pp. 64–75, 2015.
Riviezzo, A., A.. GAROFANO, V.. Marino, and N. M. R, "Moving forward or running to stand still? Exploring the nature and the role of family firms’ strategic orientation", JOURNAL OF FAMILY BUSINESS STRATEGY, vol. 6, pp. 190–205, 2015.
Riviezzo, A., M. SKIPPARI, and A. GAROFANO, "Who wants to live forever: exploring 30 years of research on business longevity", BUSINESS HISTORY, vol. 57, pp. 970–987, 2015.
2014
Riviezzo, A., A. GAROFANO, V. Marino, and MR. NAPOLITANO, "“C’era una volta…”. Racconti d’imprese storiche della manifattura campana", Proceedings del XXVI Convegno annuale di Sinergie “Manifattura: quale futuro?”, VERONA, cueim-SINERGIE, pp. 483–499, 2014.
Riviezzo, A., "Detecting the Determinant Attributes of Entrepreneurial Orientation within the Italian University Departments", JOURNAL OF ENTERPRISING CULTURE, vol. 22, n. 2 (June), pp. 133–159, 2014.
Riviezzo, A., and N. M. R, "Orientamento imprenditoriale e performance: un’indagine tra le università italiane,", SINERGIE, vol. 93, pp. 193–212, 2014.
R, N. M., V.. Marino, A. Riviezzo, and A.. GAROFANO, "Orientamento strategico e longevità nelle imprese familiari", Storia d’Impresa e Imprese Storiche. Una visione diacronica, MILANO, FrancoAngeli, pp. 357–378, 2014.

Pages